Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.

Veelgestelde vragen

Tickets

  • Hoe koop je een online ticket aan?
  • Ga naar onze webshop door op deze link te klikken en volg onderstaande stappen:

     

    1. Klik op “Individuele tickets”
    2. Selecteer de gewenste datum en een tijdsblok
    3. Kies het aantal tickets per tarief
    4. Klik op “Voeg toe aan winkelwagen”
    5. Klik dan op “Doorgaan”
    6. Bevestig je bestelling en betaal je ticket(s)
    7. Je ontvangt automatisch je ticket via e-mail nadat je betaling succesvol is voltooid.

     

    Staat het gewenst ticket niet in de lijst van online tarieven? Meld je dan voor je bezoek aan bij onze museumkassa om het geschikte toegangsbewijs te krijgen.

    Hou steeds de nodige documenten/bewijsstukken bij de hand.

    De aangegeven tijd op het ticket, is de afgesproken aankomsttijd (tussen 10.00 uur en 11.00 uur bijvoorbeeld), niet de duur van het bezoek.

  • Moet je voor je kind ook een ticket reserveren?

  • Ja, kinderen (ook jonger dan 4 jaar) hebben een ticket nodig om binnen te kunnen in het museum.

  • Je ontving geen mail met ticket(s). Wat moet je doen?

  • Het kan soms even duren voordat de betaling verwerkt is en je je ticket(s) ontvangt. Controleer ook zeker je map met ongewenste mails. Toch geen e-mail of bijlage ontvangen? Neem dan contact op met info@trainworld.be en stuur hen een uittreksel van je betalingsbewijs, je mailadres en de bezoekdatum en het bezoekuur dat je reserveerde.

  • Kan je je ticket omruilen of geld terugkrijgen?

  • Er is geen terugbetaling mogelijk. Je kan wel je bezoek verplaatsen naar een andere datum of tijdstip. Om je ticket om te wisselen kan je contact opnemen met info@trainworld.be. Het is daarbij vooral belangrijk om je reserveringsbewijs (met daarop het nummer van je reservering) door te sturen en om een datum en het uur voor een nieuw bezoek vermelden.

Bezoek plannen

  • Moet je je bezoek vooraf online reserveren?

  • Vooraf online reserveren is niet verplicht, maar wordt wel sterk aangeraden. Je kan een ticket kopen op de dag van je bezoek aan de kassa van het museum. Als je toch zeker wilt zijn van een plaatsje op het moment van jouw voorkeur, raden we je toch aan om voordien een online ticket aan te kopen.

  • Moet je op voorhand online reserveren als je een Brussels Card, lerarenkaart, Carte Prof, ICOM-kaart, legitimatiekaart NMBS, kaart 365.be of Riebedebiekaart hebt?

  • Het is sterk aangeraden om op voorhand online een vast tijdvenster te reserveren via onze website.  Meld je op de dag van je bezoek aan bij de kassa met de desbetreffende kaart voor een geldigheidscontrole.

  • Wat is het beste moment om het museum te bezoeken?

  • Hier hebben we helaas geen sluitend antwoord op. Er wordt automatisch rekening gehouden met de maximumlimiet van het aantal bezoekers in het museum bij de aankoop van je ticket.

Vandaag is Train World open van 10:00 tot 17:00 (laatste toegang om 15u30).

close